Slovan Bratislava – Balzan

Bij Slovan Bratislava zijn ze bezig met de bouw van een nieuw stadion. Daar waar Trencin haar wedstrijden vanwege een verbouwing afwerkt in Myjava, leek het me leuker om naar Slovan te gaan. Ik kan natuurlijk niet weten of ik over een jaar nog de kans zou hebben om Stadion Pasienky te bezoeken.

Het stadion valt bij mij wel in de smaak. Een ovaal op een soort heuvel die volledig gevuld met stoeltjes in de clubkleuren is. Het heeft bijzondere lichtmasten en een oude sintelbaan eromheen. In dit stadion is er nog geen sprake van modernisering.

Dat is helaas ook waarschijnlijk de reden dat er een vervanger voor komt. Ik heb de buitenkant gezien en het concept en kan concluderen dat het er niet mooier op wordt. Maar ik snap de keuze volledig: Slovan kan niet achterblijven. Zilina speelt al in een modernere en Spartak Trnava heeft sinds een paar jaar het nationale stadion.

Voor het affiche kwam ik niet naar Slovan. Balzan uit Malta was de tegenstander en ik verwachte geen gevuld uitvak. Een aantal bezoekers nam plaats op de hoofdtribune.

Van de sfeer had ik helaas geen hoge verwachtingen. De supporters van Slovan boycotten nog al wat en gemiddeld komen er zo’n 3.000 mensen naar een thuiswedstrijd.

Gezien het resultaat uit in Malta (2-1 verlies), beloofde het in ieder geval nog wel een interessante wedstrijd te worden. Op papier is het een schande, maar het uitdoelpunt brengt Slovan in een gunstige positie.

Ze kwamen in de eerste helft al snel voor, wat tevens de ruststand was. Na de pauze werd er een penalty gemist door de thuisploeg, maar dit had geen gevolgen. Iets later zagen we twee mooie doelpunten wat de stand op 3-0 bracht. Balzan deed nog wat terug, maar een doelpunt was niet voldoende.

Balzan gingen op zoek naar de 3-2, maar verpestten hun kansen. Slovan won de wedstrijd op een niet al te spectaculaire manier, maar het was een prima avond.

Ik ben blij met de keuze voor Slovan vanavond, alhoewel Trencin er flink op los schoot tegen Gornik Zabrze: 4-1. Met Slovan, Trencin en Spartak Trnava zijn er nog drie Slowaakse clubs actief in de derde voorrondes volgende week!

  • Wedstrijd 4
  • Slovan Bratislava – Balzan
  • Stadion Pasienky
  • Europa League 2Q
  • Toeschouwers: 4.176

1 Comments

Plaats een reactie